آموزش کپشن نویسی نوین و پول ساز اینستاگرام

یازار :

+0 به یه ن

آموزش کپشن نویسی نوین و پولساز در اینستاگرام

حالا که دیگر اینستاگرام به تمام بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده روش‌های کسب درآمد نیز تغییر کرده است.
افراد با استفاده از روش‌های گوناگون از طریق اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به موفقیت شما در این شبکه‌ی اجتماعی شود کپشن اینستاگرام است، نحوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام بسیار مهم است و می‌تواند منجر به نتایج حیرت‌انگیزی شود.
در این نوشته قصد داریم تا مروری بر آموزش کپشن نویسی داشته باشیم و مهم‌ترین نکاتی که سبب می‌شود از طریق نوشتن یک کپشن خوب پست شما وایرال شود را بررسی کنیم. 



کپشن چیست؟
در ابتدای امر لازم است است بدانیم که کپشن چیست و سپس به نکات مربوط به صحیح و درست نوشتن کپشن بپردازیم.
کپشن فضایی است متنی که اینستاگرام در پایین هر Post در اختیار کاربر قرار می‌دهد، شما در این بخش می‌توانید توضیح مختصر درباره پستی که منتشر کرده‌اید بنویسید البته این متن به خلاقیت شما بستگی دارد تا بتواند توجه افراد بیشتری را به سوی خود جلب کند.
برای مثال می‌توانید از طریق کپشن فارسی فالوورهای خود را دعوت به انجام کاری کنید و یا این که محصول خود را تبلیغ کنید تمام این موارد بستگی دارد که شما چگونه این تعداد محدود کاراکتری را که دارید را استفاده کنید. 



آموزش کپشن نویسی
چگونه باید کپشن خود را بنویسیم؟ آیا چون در instagram فعالیت می‌کنیم حتما باید حالت شوخی وار و طنز داشته باشد و یا این که نیاز است تا جدی بنویسیم؟
آیا کپشن باید یک نکته را به اطلاع افراد برساند و یا این که یک سوال از آن‌ها بپرسد؟ یا حتی باید ترکیبی از تمام این نکات باشد؟
می‌دانید که کاربران این روزها بیش از هر زمان دیگری عجله دارند، آن‌ها به همین راحتی توجهشان را صرف شما نخواهند کرد.
توجه! بله. این تنها چیزی است که می‌تواند شما را در اینستاگرام موفق کرده و پول زیاد را روانه‌ی حساب بانکی شما کند، برای این که بتوانید توجه کاربران اینستاگرام را به خود جلب کنید نیاز است که کپشنی که می‌نویسید قدرتمند باشد یک کپشن مناسب نه تنها باعث می‌شود که یک فرد روی پست شما مکث کرده و محتوای آن را ببیند، بلکه باعث می‌شود تا شما را Like کرده، برای شما کامنت گذاشته و در نهایت شما را Follow کند چه بسا که پست شما را برای دوستان خود فرستاده و برندینگ نیز برای شما اتفاق بیافتد، در نتیجه میتوان این چنین برداشت که نوشتن کپشن اینستاگرام به شیوه‌ای درست و اصولی در کنار داشتن محتوای خوب در پست و گرافیک قابل توجه در آن‌ها سبب خواهد شد تا پست شما بسیار بیشتر از آنچه که می‌پندارید دیده شده و در نهایت منجر به پولسازی در اینستاگرام شود. 
در ادامه چند نکته‌ی مهم در رابطه با کپشن فارسی را به شما معرفی خواهیم کرد:


1.شروع پرقدرت کپشن
اولین نکته‌ای که باید به آن بسیار دقت کنید این است که یک شروع بسیار قدرتمند در کپشن داشته باشید.
صحیح و تمیز نوشتن کپشن بسیار مهم است اما این که بتوانید در جملات ابتدایی نظر کاربری که به صورت گذری در حال عبور از پست شما هست را به خود جلب کنید، بسیار مهم‌تر است البته این نکته به این معنی نیست که در خطوط اول چیزی خلاف بر پست خود ( دروغ) بنویسید بلکه شما باید آنچه که نیاز هست تا توضیح دهید را به شیوه‌ای خلاقانه‌تر بیان کنید. 
استفاده از ایموجی‌ها می‌تواند مفید باشد همچنین نوشتن یک پیشنهاد یا یک نکته‌ی جالب توجه می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
بهتر است برای این که ذهنتان باز شود به پست‌هایی رجوع کنید که بیشترین میزان بازدید را داشته‌اند ببینید که آن‌ها کپشن خود را چگونه شروع کرده‌اند شما نیز می‌توانید از تکنیک‌های آن‌ها الهام بگیرید. 

2.رعایت شیوه‌ی نگارش و حفظ ظاهر مناسب کپشن
یک نکته‌ی مهم دیگر در نحوه‌ی صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام این است که حتما از علائم نگارشی به درستی استفاده کرده و به هیچ وجه غلط املایی نداشته باشید. ممکن است برخی از غلط‌های املایی به خاطر تند تایپ کردن باشند که باید به آن‌ها هم دقت کنید. همچنین اگر کپشنی که می‌نویسید طولانی است سعی کنید که بین هر یکی دو خط فاصله قرار دهید تا خواننده بتواند راحت‌تر آن‌ها را مطالعه کند.
هیچ کسی تمایل ندارد که یک متن طولانی را که حفظ کردن تمرکز روی آن کار سختی است را بخواند، توجه داشته باشید که نوشتن یک متن طولانی می‌تواند برای هر کسی خسته کننده باشد و شما باید تمام تلاش خود را کنید تا کاملا شسته و رفته منظور خود را ادا کنید.
با این حال گاهی به خاطر نوع موضوع نیاز است تا یک کپشن طولانی بنویسیم، در این موقعیت بهتر است که با استفاده از فاصله گذاشتن بین خطوط (اینتر زدن) و استفاده از کاراکتر‌های خاص مثل ستاره یا خط فاصله بخش‌های مختلف نوشته را از یکدیگر جدا کنیم. 

3.کاربر را به انجام یک کار یا چالش دعوت کنید
کپشن اینستاگرام شما می‌تواند مخاطب را به انجام یک کار و یا چالش انگیزشی دعوت کند.
در واقع یکی از راه‌های مهم پولسازی در اینستاگرام همین نکته است، شما در این کار از کسانی که پست شما را دیده و کپشن شما را مطالعه کرده‌اند می‌خواهید که یک کار خاص را انجام دهند برای مثال یکی از این خواسته‌ها می‌تواند تگ کردن دو نفر از دوستان، قرار دادن کامنت یا وارد شدن به لینک سایت خاصی باشد.
اگر بتوانید این عمل را به خوبی انجام دهید میزان تعامل پیج شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد از سویی دیگر اگر دعوت شما ورود به سایت باشد می‌تواند میزان بازدید سایت را به شدت افزایش دهد. 
در ادامه‌ی آموزش کپشن نویسی لازم است اشاره کنیم که درخواست از کاربران برای تعریف کردن یک خاطره یا بیان تجربه‌های مشترکشان در این زمینه نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از افراد می‌پندارند که این روش‌ها دیگر قدیمی شده اما به هیچ وجه این طور نیست.
همیشه درخواست به انجام یک عمل می‌تواند کاربران بیشتری را روانه‌ی بخش کامنت‌ها کرده و در نتیجه می‌توان تضمین کرد که ورود شما به اکسپلوور اینستاگرام حتمی خواهد بود. 

4.شیوه‌ی مختص خود را ایجاد کنید
هر فردی در تمام بخش‌های زندگی‌اش شیوه‌ی منحصر به فرد خود را دارد.
در نوشتن هم اینگونه است افراد نگارش ویژه‌ی خود را در نوشتن دارند فقط باید اجازه دهند که لایه‌های بیرونی‌شان کنار رفته و خود واقعی‌شان را بیابند.
این کار منجر به برندینگ شما هم خواهد شد کپشن اینستاگرام می‌تواند منجر به منحصر به فرد شدن شما شود اگر شیوه‌ی خودتان را بکار گیرید. 
البته این موضوع به این معنی نیست که شما نباید به کپشن سایر افراد نگاه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید، بلکه به این معناست که نباید کپی کنید.
صحیح و تمیز نوشتن کپشن فارسی مهم است اما مهم تر این است که از واژه‌ها، اصطلاحات و ایموجی‌های مخصوص به خود نیز استفاده کنید از سویی دیگر باید به علاقه کاربران خود نیز نگاهی بیاندازید و شناخت کافی از آن ها را کسب کنید. 

5.تقاضا از کاربران جهت به اشتراک گذاری پست
یکی از بهترین راه‌های پولسازی در اینستاگرام با استفاده از کپشن این است که در همین قسمت از فالوورها و کسانی که پست شما را می‌بینند بخواهید که محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند این کار سبب می‌شود که توسط افراد بسیار بیشتری دیده شده و در نهایت فالوورهای بیشتری داشته و خود را در معرض توجهات بیشتری قرار دهید.
فقط به این نکته توجه داشته باشید که صحیح و تمیز نوشتن کپشن در این‌گونه موارد اهمیت بسیار بالایی دارد، از کاربران به شیوهای جالب و صمیمانه که متناسب با قشر فالوورهای شماست بخواهید تا Post شما را برای دوستان خود ارسال کنند. 

6.توجه به هشتگ‌ها
هشتگ‌ها یک راه عالی برای این هستند که بتوانید خود را در کنار ابرقدرت‌های اینستاگرام قرار دهید، اما استفاده‌ی زیاد از آن‌ها می‌توانید کپشن اینستاگرام شما را خراب کنند. در این قسمت از آموزش کپشن نویسی لازم است اشاره کنیم که اگر از هشتگ‌ها بیش از حد استفاده کنید کپشن شما قدرت خود را از دست خواهد داد. هنگامی که کاربران کپشنی را می‌بینند که تعداد زیادی هشتگ دارد به این نتیجه می‌رسند که شما یک پیج اسپم هستید و یا اینکه فقط قصد دارید تا حرف خود را به کرسی بنشانید. یکی از اصول مهم پولسازی در اینستاگرام این است که خیلی سعی در دیده شدن نداشته باشید، اجازه دهید کاربران مختلف خودشان شما را کشف کنند و به دنبال شما باشند. استفاده از 1 تا 3 کپشن منطقی به نظر می‌رسد اما بیشتر از آن اصلاً توصیه نمی‌شود. 


در این نوشته شش نکته‌ی مهم و کاربردی درباره آموزش کپشن نویسی در اینستاگرام را یاد گرفتیم.
استفاده از این تکنیک‌ها سبب می‌شود که حرفه‌ای تر دیده شده و در نهایت طرفداران بیشتری داشته باشید، پولسازی در اینستاگرام منوط به داشتن طرفداران بیشتر است برای داشتن فالوورهای واقعی با تعداد بالا می توانید از سایت دیجی فالوور که معتبرترین سایت ارائه کننده خدمات اینستاگرامی در کشور است در خواست فالوور کنید.
بهتر است در ابتدای کار با کمی آزمون و خطا راه‌های مختلف کپشن نویسی که مختص بیزنس شماست را استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است، بعد از این کار کافی است که پیج خود را به حالت بیزنس یا تجاری تبدیل کرده و مشاهده کنید که کدام یک از پست‌های شما از بازخورد بیشتری برخوردار بوده است و کدام یک لایک‌های بیشتری داشته است هر پستی که بیشترین بازدید را داشت باید به مرجع اصلی تولید محتوای شما تبدیل شود...
صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام راه ورود شما به دنیای حرفه‌ای این شبکه‌ی مجازی است. 


  • [ ]